Sunday 15 November 2015

Yves Rocher Christmas Haul

So this to me, is the right time to start getting into the Christmas feeling.
Annnd I went a little, well a lot, crazy shopping at Yves Rocher, Lush and Claire's. Thus, in the upcoming weeks, you'll see my purchases. Please note that I have tried out every single product before reviewing :3
Let's get started with the Yves Rocher - plant cosmetics - haul.

Jetzt ist für mich die richtige Zeit in Weihnachtslaune zu kommen. Uuuuund dadurch bin ich beim shoppen bei Yves Rocher, Lush und Claire's ein bisschen, nun ja -sehr, durchgedreht. Also dürft ihr in den nächsten paar Wochen meine Einkäufe anschauen. Bitte beachtet aber auch, dass ich jedes Produkt ausprobiert habe, befor ich hier eine Rezension schreibe. Also fangen wir doch mit Yves Rocher - Planzen Kosmetik - an.


Above you can see my purchases, the handcream and the brown nailpolish were presents though :D
I'll start with the soap:

Oben könnt ihr meine Einkäufe sehen, die Handcreme und den braunen Nagelack habe ich aber geschenkt bekomme :D
Ich fange mit der Seife an:

 Candied Orange & Cinnamon Liquid Hand Soap 200ml
Limited Edition

It has a very strong orange smell, which gets even more intensive, when it is used with water. Before pressing on it, you have to turn the top bit to get soap out. A big minus point is though, that after using it, my hands feel dry and I have to use hand cream... I wouldn't re-buy it.

Die Seife hat einen starken Orangen-Geruch, der noch intensiver wird, wenn man sie benutzt. Vor dem benutzen, muss man den obersten Teil drehen um dann pumpen zu können. Ein großer minus Punkt ist jedoch, dass sich nach dem waschen die Hände trocken anfühlen und ich eine Handcreme benutzen muss, deshalb würde ich die Seife nicht noch einmal kaufen.

 
 Exfoliating Bubble for Bath - spicy vanilla - 250ml
Limited Edition

It is a bit strange to look at, as it has some dark pearls inside, when using it, you can't see any colour in the water though. It has a nice vanilla scent, which is only slight in water, thus perfect for people who don't like strong scented baths. It's super bubbly and I'd guess there is enough for 5 to 10 baths inside. 

 Zuerst habe ich mich gewundert wofür die dunkelen Perlchen sind, im Badewasser waren sie aber nicht zu sehen denn das Wasser verfärbt sich nicht. Es hat einen angenehmen Geruch nach Vanille, für mich nicht stark genug, aber dadurch perfekt für Leute die die starken Gerüche nicht mögen. Es macht richtig viel schaum und eine Flasche dürfte für 5-10 Bäder reichen.

 Lipstick / Lippenstift - 23- - Violet Profond 3,5g

I bought this because I wanted a nice dark colour. It has a nice scent and is long lasting. It stays on my lips for ages, even after taking a shower.

Ich haben diesen Lippenstift gekauft, da ich eine dunkele Farbe wollte. Der Geruch ist richtig angenehm. Die Farbe bleibt lange auf den Lippen, bei mir sogar nach einer Dusche!

   
Apple Delight Candle
Limited Edition

It has a very sweet smell of apples. I love the golden design on the glass, and how it lights up when lightened. The problem is, when it burn I  can't stand the smell...

Die Kerze hat einen sehr süßen Geruch nach Äpfeln, ich liebe das goldene Design auf dem Glas, und wie schön es leuchtet wenn die Kerze brennt. Das Problem ist, wenn sie brennt kann ich den Geruch nicht ausstehen...

   Nail polishes / Nagellacke 

33. Pivoine (top left / two middle fingers on pic)
 112. Sienne (bottom left / two outer fingers) - present
Express dryer drop (top coat)

The two coloured ones need two coats for full coverage. They need longer to dry than what I am used to, which is why I would recommend you to get the express dryer too. The good thing is, that the polish lasts for ages. The picture above shows you my nails, after being at work where I packed and unpacked boxes and even taking a long bath. I am in love!

Die zwei farbigen Lacke brauchen zwei Schichten für die ideale Farbe. Sie brauchen etwas länger zum trocknen als was ich gewohnt bin, weshalb ich auch den express dryer dazu empfehlen würde. Das gute ist, die Lacke halten lange. Das Bild oben habe ich gemacht nachdem ich von der Arbeit gekommen bin wo ich Kartons auf und zu machen musste und danach ein langes Bad genommen hatte. Ich liebe sie!


Spicy Vanilla Hand Cream 30ml
Limited Edition

This has the same smell as the bubble bath. The scent stays for ages - I used it before going to bed and when I woke up it was still there. A little is enough for both hands and it makes them nice and soft :D

Diese Creme richt genau wie die Badeseife. Der Geruch bleibt ewig an den Händen, als ich es vor dem schlafen gehen benutzt habe, war es beim aufwachen immer noch stark zu riechen. Nur ein kleines bisschen reicht für beide Hände, und macht sie weich :D

So, do you have experiences with Yves Rocher? Do you even have it in your country? I'd love to know!
Habt ihr Erfahrungen mit Yves Rocher? Gibt es das Geschäft überhaupt bei euch? Ich würde es gerne wissen!

Lisa~      

2 comments:

  1. I used to love shopping at Yves Rocher (one small store in Porvoo, been for AGES) when I was in middle school and got most of the Christmas and Birthday presents from there :D Too bad even then the peach soap was too strong scented for me :D And now with my atopic dermatitis and scent "allergic" skin I can't use almost anything.. Even some scent free products cause me a bad rash or allergic reaction which sucks as I used to LOVE those scented soaps and whatnot from YR.. :( Not to mention not being able to use perfumes ;;__;;

    ReplyDelete
    Replies
    1. I thought I had replied to this already, sorry!
      I am so sorry for you! I am allergic to a lot of things too, but luckily not "scents" . But you can use nail polishes right?

      Delete